Promocja dorobku naukowego. Relacje nauki z mediami – 24 stycznia 2018

Program:

10:00    Wykład i dyskusja: Podstawowe zasady promocji nauki. Promocja nauki w mediach tradycyjnych i elektronicznych. Popularyzacja dokonań naukowych – relacje o wynikach badań a język i specyfika  mediów. Rola rzeczników prasowych uczelni w promocji dokonań naukowych – czym powinny się charakteryzować materiały prasowe.

Dr Edwin Bendyk, redaktor Tygodnika Polityka

12:00    Przerwa, poczęstunek

12:30    Wykład i konsultacje: Proces kształtowania się relacji nauki z mediami. Promocja badań naukowych poza światem akademicki ma wpływ na promocję dorobku naukowego w świecie naukowym. Jednym ze sposób na osiągnięcie tego efektu jest współpraca z dziennikarzami. Jak zbudować z nimi relację? Kiedy i po co angażować ich w promocję badań naukowych? Jak to zrobić?

Natalia Osica, dyrektor zarządzający, Science PR

14:00    Przerwa na kawę

14:20    Wykład: Nie tylko blogi naukowe – alternatywne metody promocji i upowszechniania nauki:

– blogi naukowe – czy jeszcze warto je prowadzić wobec spadających zasięgów?

– nieoczywiste media społecznościowe,

– znaczenie prawa do ponownego wykorzystania tekstów i danych,

– wsparcie ze strony wydawców czasopism naukowych.

Marcin Wilkowski, Laboratorium Cyfrowe Humanistyki, Uniwersytet Warszawski

15:30    Zakończenie seminarium.

 

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Termin: 24 stycznia 2018 r.

Miejsce: Warszawa

Koszt udziału jednej osoby wynosi:

550 zł + 23% VAT – przy zgłoszeniach nadesłanych do dnia 12 stycznia 2018 r.

650 zł + 23% VAT – przy zgłoszeniach nadesłanych od dnia 13 stycznia 2018 r.

Zgłoszenia:

Warunkiem udziału jest przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego:

faksem – formularz w załączeniu formularz_18-01-24_nauka

bądź elektronicznie: http://www.cpi.com.pl/imprezy/2018/pdn/formularz_mj.php

Organizator zastrzega możliwość odmowy przyjęcia zgłoszenia w wybranym terminie ze względu na brak wolnych miejsc. O przyjęciu decyduje kolejność przesyłania zgłoszeń.

Wszelkie informacje można uzyskać pisząc na adres cpi@cpi.com.pl lub telefonicznie (022) 870-69-78